L-karnityna – spalacz tłuszczu dla aktywnych

L-karnityna to z pewnością jeden z najpopularniejszych suplementów diety, stosowanych przez osoby, które chcą pozbyć się nadprogramowych kilogramów. Zanim rozpoczniesz suplementację L-karnityny, warto jednak poznać kilka faktów, aby jej stosowanie mogło być bardziej skuteczne.

L-karnityna to organiczny związek chemiczny, który jest syntetyzowany w wątrobie, nerkach i mózgu z dwóch ważnych aminokwasów – lizyny i metioniny. Oprócz tego znajduje się w mięśniach, i to w pokaźnej ilości. L-karnityna bierze udział przede wszystkim w transporcie kwasów tłuszczowych do mitochondriów. Kiedy kwasy tłuszczowe o długich łańcuchach zostaną przetransportowane do mitochondriów, ulegają tam przemianom. Powstają z nich cząsteczki ATP i energia, niezbędna dla zdrowego funkcjonowania. Oprócz tego L-karnityna bierze udział w przemianie węglowodanów.

Ciekawą właściwością, szczególnie dla kulturystów jest to, że L-karnityna zwiększa produkcję tlenku azotu, przez co sprawia, że mięśnie są lepiej ukrwione, dotlenione i odżywione, a Ty możesz uzyskać efekt pompy mięśniowej. Ponadto może ona przyspieszać regenerację potreningową. L-karnityna jest bardzo pomocna w odchudzaniu, jednak tylko podczas aktywności fizycznej. Może ona maksymalnie zwiększyć proces spalania tkanki tłuszczowej podczas wysiłku fizycznego, a ponadto pomaga w zwiększeniu intensywności i wydłużeniu czas trwania treningu. Niestety, jeśli szukasz suplementu diety, który sprawi, że schudniesz siedząc na kanapie, L-karnityna nie jest dla Ciebie.

L-karnityna to doskonałe wsparcie dla osób, które odchudzają się z głową, czyli stosują odpowiednio zbilansowaną dietę o zmniejszonej podaży kalorycznej, ćwiczą kilka razy w tygodniu i chcą, aby suplementy pomogły im w szybszym zyskaniu efektów, czyli doskonałej sylwetki.